2009年4月25日星期六

李白诗一首

 众鸟高飞尽。
 孤云独去闲。
 相看两不厌,
唯有敬亭山。

2009年4月14日星期二

夏天还是冬天?

昨天下午还是很热的,穿单件衣服足够,晚上比较凉爽,俨然是夏天了,睡着的时候,朦胧中听见猛烈地雷声(还好没感觉到地震)早晨,窗外呼呼地风声,雪成片的落下,风很大,雪片成40°的角坠下。今天是周三,隔壁寝室的同学本来约好今天早晨去老师那讨论下毕业设计。发来短信说,雪太大,不去了。

天气变化真大,夏天和冬天来了一次约会。

补记:中午出寝吃饭,外面是阳光普照,小草青翠,一切绿的东西散发着闪动的光芒,大连的风还是那么矫健,下雪之后依然如此,地面上已经没有了积雪,天空一片蔚蓝。冬天就这样调皮的在夏天里闪了一下美丽的身影又消失的无影无踪。

2009年4月1日星期三

I think I'm a geek

I think I am a geek. I like to run linux on my laptop. and collect a lot of cammands,such as chmod,lspci
I installed Debian ubuntu hiweed on my computer. I like debian most. because you need to know more and have to do more by ourselves to configure it .and it will run well on your machine.
In the following days I will show my debian here.